Jak na GDPR při prodeji?

Jak na GDPR při prodeji

„Musí být povinné zaškrtávátko v prodejním formuláři nebo ne?“ nebo „Jak mám o ten souhlas se zpracováním požádat?“. Tohle jsou otázky které ukazují, že vám stále není jasné, jak na GDPR při prodeji. V čem se liší stávající zákon na ochranu osobních údajů a GDPR při prodeji?

Změny? Ano a jedna zásadní

Pokud podnikáte v Čechách nebo na Slovensku a posílali jste na emaily svých zákazníků newslettery, tak jste tak mohli činit pouze v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb. (ZOOU), o ochraně osobních údajů. Ten vyžadoval, aby vám návštěvník webu udělil souhlas se zpracováním osobních údajů, abyste ho mohli kontaktovat s obchodními nabídkami.

Tento souhlas byl uvedený zpravidla mezi odstavci v obchodních podmínkách a bez odsouhlasení těchto obchodních podmínek nešlo zboží nebo služba objednat. V případě, že návštěvník nedal souhlas, nešla uzavřít objednávka. Jednoduché a účinné.

Podle Nařízení (EU) 2016/679 (GDPR) je ale souhlas až posledním možným právním titulem pro zpracování. Souhlas má totiž zákonem danou možnost být odvolán. Člověk tak může kdykoliv svůj souhlas vzít zpět a vy tak musíte přestat jeho osobní údaje zpracovávat.

Co by se mohlo stát?

Dejme tomu, že váš prodejní formulář bude obsahovat zaškrtávací políčko Souhlasím se zpracováním osobních údajů za účelem dodání zboží. Návštěvník webu s vámi uzavře objednávku, vy ji připravujete k expedici, jenže on vám druhý den napíše email, že svůj souhlas bere zpět.

To je velmi nepříjemná situace, protože vy v tu chvíli musíte všechny jeho osobní údaje vymazat a nesmíte ho kontaktovat. Máte nakoupené zboží, připravené k expedici a zůstane u vás.

Přesně na tento případ pamatuje GDPR a zcela jasně definuje, že SOUHLAS je až ten poslední z možných právních titulů, na jejichž základě můžete osobní údaje fyzických osob zpracovávat.

Jak na GDPR při prodeji se dozvíte v tomto videu

Zvládněte i vy sami svůj prodej podle GDPR

  1. Vyhoďte z obchodních podmínek články o souhlasu se zpracováním osobních údajů
  2. Vytvořte stránku, na které splníte svou informační povinnost podle GDPR
  3. V prodejním formuláři informujte o zpracování osobních údajů a odkažte na stránku s informační povinností
  4. Nepožadujte souhlas na něco, na co ho mít nemusíte

Nevíte jak na GDPR při prodeji na to technicky?
Tak i tento důvod právě padl. Pokud stále nevíte, JAKÉ PRAKTICKÉ KROKY udělat, abyste splnili GDPR při svém prodeji, používáte MioWeb, SmartEmailing a FAPI, tak následujte tento POSTUP PRO NETECHNIKY.

Zvládněte převést své podnikání do souladu s GDPR v termínu.

Miloslav Látal
Jsem tvůrce počítačových programů a díky mně dnes už i běžní lidé bez technického talentu dokáží ovládnout své počítače sami na potřebné úrovni. V mých online kurzech se naučí pracovat s počítačem jak úplný začátečník, ze kterého se stane pokročilý uživatel, tak i když jste zkušenější, tak si rozšíříte své schopnosti a bude z vás expert. Možná, že ale máte jen nějaký problém s počítačem, nebo nějakou aplikací. V tomto případě využijte možnost konzultací.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů